Sayfalar

15 Şubat 2013 Cuma

Revit MEP ile ilgili sorular?

Günümüzün popüler yazılımlarından Revit sizin için ne ifade ediyor veya ne işinize yarar? AutoCAD ile farkı nedir? BIM nedir ve ne amaçla kullanılır? Familya nedir, oluşturulması çok mu zordur? Kısacası BIM ve Revit hakkında aklınıza gelebilecek her türlü soruyu buradan bana yazabilirsiniz?
Yok ben sadece kendim bilmek istiyorum başkalarının sorularımı görmesini istemiyorum, çünkü rekabet piyasasındayız ve bir adım öne geçmek istiyorum diyorsanız :)) o zaman bana aşağıdaki mailden de ulaşabilirsiniz:

umtbalaban@gmail.com

Saygılar ve sevgiler.....

4 yorum:

murat tek dedi ki...

ümit bey merhabalar,

revitte yeni sayılırım, benim revittteki en büyük sıkıntılarımdan biri pvc boru familyası. malum revitin içindeki fittingsler saha da kullanılandan biraz farklı. Ve bu fark bazen büyük değişimlere neden oluyor. dar asma tavan boşluklarında dwg ile yaptığım bir modellemede buraya rahat bir şekilde sığarken revit familyası asma tavandan taşıyor. saha da kullandığımız fitting ölçülerinde pvc boru familyası var mıdır? yada kendimiz bunu nasıl yapabiliriz.

Unknown dedi ki...

Ümit hocam merhaba,
Ben 5. grup öğrencilerinizden Tuncay.

Size family ile ilgili bir sorum olacak.

Plan görünümünde bir Extrusion oluşturdum ve bu modeli bir referans düzlemine veya herhangi bir noktaya göre yer değişikliği yaptırmak istiyorum. Parametre atayarak yapmaya çalıştım. Extrusion'u edit ederek sketch içerisinden parametre atıyorum. Fakat bu defa sadece parametre atadığım köşe ya da kenar hareket ediyor. Diğer noktalar sabit kalıyor ve bu nedenle çizimin şekli değişiyor. Böyle bir durumda tüm noktalara parametre atamam gerekiyor ki o da karmaşık çizimlerde imkansız hale geliyor.

Extrusion'u Edit etmeden parametre atama imkanım yok mu? Veya bunun daha kolay bir yolu var mıdır?

Şimdiden teşekkür ederim.

Saygılar.

Ümit Balaban dedi ki...

Merhaba Murat Bey,
Bu fittingslerin dışında Muflu fittings bulmanız zordur. Bu familyaları düzenleme imkanınız vardır. Fakat .csv dosyaları veya familya parametreleri ile düzeneleme yapmanız gerekecektir. Sorularınızı Revit MEP Turkey Facebook grubu veya sayfası üzerinden sorarsanız daha hızlı bir cevap alacağınıza eminim.

Ümit Balaban dedi ki...

Merhaba Tunca,
Öncelike iki sktech çizgisinin arasına bir referan düzelemi atayıp bu iki çiziginin referans düzelemine uzaklığını çoklu ölçülendirme ile EQ hale getirirsen böylece her iki taraftan eşitlik sağlamış olabilirsin. Sorularını Facebook üzerinden Revit MEP Turkey grubuna veya sayfasına yazarsan çok daha hızlı cevaplar alabilirsin ;)